AB Volvo säljer återförsäkringsbolag till Ikano

AB Volvo säljer återförsäkringsbolaget Volvo Group Re (Luxembourg) S.A. till Ikano S.A. Försäljningen medför en reavinst för Volvokoncernen på 34 MSEK.

Volvo Group Re (Luxembourg) S.A. grundades 1985 och kom in i Volvokoncernen i samband med förvärvet av Cardo. Sedan 1988 har det utgjort en integrerad del av Volvos egna återförsäkringsverksamhet tillsammans med sitt svenska moderbolag Volvo Group Insurance Försäkrings AB och systerbolaget i Dublin, Volvo Group Insurance (Ireland) Ltd. Verksamheten har utgjorts av återförsäkring av Volvos egendoms-, avbrotts- och ansvarsrisker samt av vissa personförsäkringar med företagsbetalda premier. 2004-12-17 För ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss 031-66 11 27