Inbjudan till press- och analytikerkonferens i Stockholm

AB Volvo bjuder in till press- och analytikerkonferens den 24 april 2018 i samband med att Volvokoncernens rapport för det första kvartalet 2018 presenteras. Konferensen äger rum i Tändstickspalatset i Stockholm. Kvartalsrapporten beräknas offentliggöras kl 07:20 den 24 april.

Presskonferens
Presskonferensen startar kl 09:00 och äger rum i Auditoriet, Tändstickspalatset,
V Trädgårdsgatan 15 i Stockholm. På presskonferensen medverkar AB Volvos vd och koncernchef Martin Lundstedt och vice vd och finanschef Jan Gurander.

Presskonferensen kommer även att webbsändas. Gå till webbsändningen.

För att delta i presskonferensen via telefon, vänligen ring in cirka tio minuter före start.

Telefonnummer:
SE: +46 85 199 9032
UK: +44 20 3194 0548
US: +1 855 716 1589

Repris:
SE: +46 85 664 26 38

Conference Reference: 696387#

Presskonferensen kommer även att direktsändas på www.volvogroup.se/sv-se/investors. Presentationsmaterial kommer att kunna laddas ned från hemsidan och det kommer att gå att följa konferensen i efterhand.

Följ oss på Twitter: https://twitter.com/VolvoGroup hashtag: #volvogroupreport

12 april 2018

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Joakim Kenndal, Volvokoncernens mediarelationer, 031 323 7229 alt. 0765-537229

För fler nyheter från Volvokoncernen, gå till www.volvogroup.se .

Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster och service. Volvo sysselsätter nästan 100 000 personer, har produktionsanläggningar i 18 länder och försäljning på mer än 190 marknader. Volvokoncernen omsatte 2017 cirka 335 miljarder kronor och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök www.volvogroup.se.