Lastbilsleveranser januari-november 2004

De sammanlagda leveranserna av lastbilar från Volvokoncernens tre lastbilsbolag har till och med november i år ökat med 24 % jämfört med motsvarande period förra året. Leveranserna från Mack ökade med 33 % medan leveranserna från Renault Trucks ökade med 16 %. Leveranserna från Volvo Lastvagnar ökade med 28 % under perioden.

”Den mycket höga leveranstakten fortsätter på samtliga marknader. Våra marknadsbedömningar kvarstår men vi har i november noterat en lägre orderingång i Europa”, säger Volvos koncernchef Leif Johansson. Under de senaste 12 månaderna var orderingången för koncernens lastbilsverksamhet 37 % högre jämfört med föregående år. I Europa ökade den med 9 % medan den ökade med 105 % i Nordamerika. Bilaga: hela rapporten 2004-12-16 För ytterligare information, kontakta: Media Relations: Bernard Lancelot, Renault Trucks, +33 4 72 96 27 59 Bob Martin, Mack, +1 (610) 709-2670 Claes Claeson, Volvo Trucks, 031-66 39 08, 0708-36 39 08 Investor Relations: Fredrik Brunell, AB Volvo, 031-66 11 91