ABB åker på digitaliseringsturné Välkommen till ABB Ability Tour 2018!

Allt fler delar inom industri, transport- och energibranschen kopplas upp och digitaliseringen har kommit att bli helt avgörande för svensk konkurrenskraft. På ABB har vi i över 40 år byggt in programvara som gjort våra produkter uppkopplingsbara. Vi har samlat vårt digitala kunnande under namnet ABB Ability™.

Under hösten åker vi för andra året i rad på turné för att dela med oss av ett axplock av de digitaliseringsprojekt som vi genomfört tillsammans med våra kunder. Vi kommer att besöka tio orter runt om i Sverige för att träffa våra kunder och vill även bjuda in media. Det kommer att finnas möjlighet för intervjuer med våra experter och divisionschefer samtidigt som media är varmt välkomna att delta i våra seminarium för att ta del av det senaste inom digitaliseringen. Förra året deltog cirka 2 000 personer under vår turné.

Vi besöker följande orter:

25 oktober         Sundsvall

6 november        Karlstad

8 november        Jönköping

13 november     Luleå

15 november     Umeå

20 november     Norrköping

22 november     Göteborg

28 november     Västerås

29 november     Stockholm

6 december        Malmö

Agenda:

•  Inledning - Tillsammans för Sveriges konkurrenskraft
  •  Digitalisering på riktigt (Lena Stridsman, Digital Lead ABB Sverige)
  •  Hur möter E.ON och Göteborg Energi framtiden för ett hållbart samhälle? (Vi pratar bland annat om utmaningarna med att integrera förnybar energi i våra befintliga elnät, begränsningar i effekt och hur digitalisering kan vara en del av lösningen)
  •  Produktivitet, tillgänglighet och hållbarhet. Vad sker hos SCA, Ericsson och CLIMEON
  •  Elektroautomatik - i framkant med virtuell idrifttagning. Effektiv produktion hos Cejn
  •  Pågen - ett ansvarsfullt företag (digitalisering ur ett underhållsperspektiv)
  •  Nästa steg i din digitala transformering (ABB presenterar det nyöppnade ABB Ability Center där vi utvecklar lösningar tillsammans med kunderna)
  •  Gästerna reflekterar – diskussioner från scen med kunder och experter från ABB

Seminarier mellan kl. 13.00 och 18.30.

För att delta i ABB Ability Tour och boka in intervjuer, kontakta Christine Gunnarsson, presschef ABB Sverige (senast 1 vecka innan den dagen du vill delta).

Vänliga hälsningar,
Christine Gunnarsson

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är pionjär med banbrytande teknik inom kraftnät, elektrifieringsprodukter, industriell automatisering samt robotar och drivsystem. Vi betjänar kunder inom energi, industri samt transport och infrastruktur i hela världen. Med över 130 år av innovation skapar ABB idag framtiden inom industriell digitalisering med två tydliga värdeerbjudanden: att transportera elektricitet från kraftverk till eluttag samt att automatisera industrier från naturresurser till färdiga produkter. Som huvudpartner till ABB Formel E, den helt eldrivna internationella motorsportklassen hos FIA, tänjer ABB på gränserna för e-mobilitet för att bidra till en hållbar framtid. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 147 000 medarbetare. www.abb.com

För mer information kontakta:
ABB Sverige
Christine Gunnarsson, presschef