ABB i samarbete med Salesforce.com

ABB inleder samarbete med Salesforce för att uppnå säljsamarbete i realtid

2014-09-03 - ABB, det ledande kraft och automationsföretaget, har tecknat ett globalt avtal med Salesforce.com gällande försäljning och molnbaserade tjänster, som erbjuder mer flexibilitet och informationsutbyte i realtid för att uppnå ett effektivare försäljningsarbete.

Avtalet innebär en ny nivå av samarbete inom och mellan ABB:s globala sälj- och serviceteam såväl som interaktion med kunder och partners genom en öppen och gemensam ABB-plattform. De två företagen ska arbeta tillsammans för att förbättra och stärka plattformen och anpassa Salesforces lösningar till de som krav som finns inom kraft- och automationsindustrin.

Genom att samarbeta med Salesforce, kommer ABB att ytterligare förbättra närheten till kunderna och marknaden, accelerera lönsam tillväxt samt öka service- och svarstiderna gentemot kunderna.

"Detta globala samarbete sätter ABB i en idealisk position för att driva lönsam organisk tillväxt och öka tjänstemannaproduktiviteten genom en ny, flexibel samarbetsplattform med fokus på kundupplevelse och ökad säljkårseffektivitet," säger ABB:s vd Ulrich Spiesshofer. "Salesforce ger oss den bästa plattformen för att öka lyhördheten och effektiviteten i vår globala säljorganisation och hela ABB, med fördjupad lokal branschkunskap och expertis som resultat. Vi är idealiska samarbetspartners med kompletterande styrkor."

All information och kunskap från våra befintliga, tidigare kundvårds- och CRM-system kommer att integreras i en ny, global Salesforce-baserad CRM-plattform. När all data väl är överförd kommer informationen att finnas tillgänglig direkt för hela säljorganisationen i ABB.

"Det finns en naturlig synergi för samverkan mellan våra två organisationer, särskilt runt innovation inom försäljning och service och vi är glada över att vara en central del av ABB:s utveckling", säger Marc Benioff, ordförande och koncernchef för salesforce.com.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 145 000 medarbetare.

För mer information, kontakta:

Media Relations:
Thomas Schmidt, Antonio Ligi
(Zurich, Switzerland)
media.relations@ch.abb.com

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är pionjär med banbrytande teknik inom elektrifieringsprodukter, robotar och drivsystem, industriell automation och kraftnät. Vi betjänar kunder inom energi, industri samt transport och infrastruktur i hela världen. Med över 130 år av innovation skapar ABB idag framtiden inom industriell digitalisering med två tydliga värdeerbjudanden: att transportera elektricitet från kraftverk till eluttag samt att automatisera industrier från naturresurser till färdiga produkter. Som huvudpartner till Formel E, den helt eldrivna internationella motorsportklassen hos FIA, tänjer ABB på gränserna för e-mobilitet för att bidra till en hållbar framtid. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 135 000 anställda. www.abb.com