ABB lanserar sin nya enfas UPS-serie PowerValue

En tillförlitlig, flexibel och praktisk UPS-lösning för IT-infrastrukturer och övriga kritiska applikationer upp till 10 kVA.

2014-04-25 – ABB, det ledande kraft- och automationsföretaget, har lanserat sin nya UPS-serie PowerValue. Power Value UPS är en så kallad ”dubbelkonverterande online UPS” för avbrottsfri kraft (UPS) som garanterar upp till 10 kVA ren, tillförlitlig elförsörjning för enfasapplikationer.

Med överlägsen effektivitet och kompakt konstruktion är det den mest kostnadseffektiva lösningen för avbrottsfri el till små IT-miljöer och affärskritiska system. Levereras komplett och klar för installation.

PowerValue erbjuds i fem modeller, från 1 till 10 kVA. Enheterna i det högre effektspannet (6 och 10 kVA) kan parallell konfigureras för att skapa redundans eller öka systemets totala kapacitet till 20 kVA. Alla modeller kan utrustas med upp till fyra batterimoduler för att förlänga batteritiden. Modellerna för högre effekt har en stor inbyggd batteriladdare, vilket inte bara ökar flexibiliteten vad gäller batteritiden utan också kortar tiden för laddning. Det i sin tur förbättrar systemtillgängligheten och tillförlitligheten, de två mest kritiska parametrarna i varje UPS.

PowerValue har en extremt kompakt konstruktioin och kan användas i ett tornformat (stående) eller liggandes monterad i till exempel 19” system. Andra fördelar är att batterierna är lätta att byta, batteritiderna är skalbara

”PowerValue är ett perfekt tillskott till vår UPS-portfölj som tillgodoser det växande behovet av kompakta, tillförlitliga och lätthanterliga UPS-system med hög prestanda och ett attraktivt pris”, säger Conny Hurtig, produktchef för ABB:s produktgrupp Power Protection i Svergie. ”Den kommer att stärka vår förmåga att betjäna den stora basen av kunder som efterfrågar en enkel och tillförlitlig UPS-system för mindre IT-miljöer och övriga kritiska applikationer.”

Förutom att PowerValue UPS säkerställer kraftförsörjningen till servrar, butikkassa-system, kluster av arbetsstationer, routrar, larmsystem, automationssystem och annan känslig elektronisk utrustning, hanterar UPS-systemet också den inkommande elkraften för att eliminera spänningsspikar, nätbrus, spänningsdippar och övertoner.

Den nya enfas UPS:en PowerValue kommer att visas för första gången 6-9 maj, i ABB:s monter, D02:50 på mässan Elmia Automation 2014 i Jönköping.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 150 000 medarbetare.

För mer information kontakta:
ABB AB
Conny Hurtig, Produktchef