ABB levererar fläktar, värda 50 MSEK, till kinesiskt kraftverk

ABB levererar fläktar, värda 50 MSEK, till kinesiskt kraftverk ABB har fått en beställning, värd drygt 50 miljoner kronor, på luft- och rökgasfläktar till ett kinesiskt kraftverk. Kraftverket uppförs i Fujanprovinsen av Formosa Petrochemical Corporation och beräknas vara klart för elproduktion under 2002. "Beställningen är en viktig bekräftelse på att kunden är nöjd med våra tidigare leveranser," säger Roland Andersson, vd för ABB Ventilation Products. ABB har tidigare levererat luft- och rökgasfläktar till två andra kraftverk i Kina och Taiwan till samma beställare. För mer information, kontakta : Ove Fransson ABB Ventilation Products AB, Division Fläkt Industri Tel: 0470-876 19 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/06/20010206BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/06/20010206BIT00350/bit0002.pdf

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är pionjär med banbrytande teknik inom elektrifieringsprodukter, robotar och drivsystem, industriell automation och kraftnät. Vi betjänar kunder inom energi, industri samt transport och infrastruktur i hela världen. Med över 125 år av innovation skapar ABB idag framtiden inom industriell digitalisering samt driver energiomställningen och den fjärde industriella revolutionen. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 136 000 anställda. www.abb.com