ABB:s motorteknik driver Schweiz första specialanpassade stollift för barn och personer med funktionsnedsättning

Nu kan alla ta liften upp i Davos-Klosters

Ulrich Spiesshofer, koncernchef för ABB, inviger stolt den första stolliften för barn och personer med funktionsnedsättning, i Madrisa i schweiziska Alperna. Liften drivs av motorer och traktionstransformatorer från ABB. Världens främsta skidorter väljer ABB:s teknik för den överlägsna energieffektiviteten och de låga underhållsbehoven.

Från vänster:
Roger Kunz (styrelseordförande, Klosters-Madrisa Bahnen AG)
Marie-Christine Jaeger-Firmenich (styrelseledamot, Klosters-Madrisa Bahnen AG)
Edith Wolf-Hunkeler (schweizisk paralympier)
Hacher Bernet (koncernchef, Klosters-Madrisa Bahnen AG)
Ulrich Spiesshofer (koncernchef, ABB)

Som första skidort i Schweiz med en stollift för funktionsnedsatta kan Madrisa välkomna skidåkare med funktionsnedsättning

Paralympier Edith Wolf-Hunkeler och ABB:s koncernchef Ulrich Spiesshofer tar en tur med den första stolliften i schweiziska Alperna som är anpassad för barn och personer med funktionsnedsättning. Liften drivs av motorer och traktionstransformatorer från ABB. Världens främsta skidorter väljer ABB:s teknik för den överlägsna energieffektiviteten och de låga underhållsbehoven.

Från vänster:
Roger Kunz (styrelseordförande, Klosters-Madrisa Bahnen AG)
Marie-Christine Jaeger-Firmenich (styrelseledamot, Klosters-Madrisa Bahnen AG)
Edith Wolf-Hunkeler (schweizisk paralympier)
Hacher Bernet (koncernchef, Klosters-Madrisa Bahnen AG)
Ulrich Spiesshofer (koncernchef, ABB)

Om ABB
ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är en pionjär med banbrytande teknik inom elektrifieringsprodukter, robotar, motorer och drivsystem, industriell automation och kraftnät. Vi betjänar kunder inom energi, industri samt transport och infrastruktur i hela världen. Med över 125 år av innovation skapar ABB idag framtiden inom industriell digitalisering samt driver energiomställningen och den fjärde industriella revolutionen. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 135 000 medarbetare. www.abb.com

För mer information, kontakta:

Media Relations:
media.relations@ch.abb.com