ABB tecknar underhållsavtal med Lantmännen Unibake Sweden AB

Femårigt underhållsavtal innebär att ABB får ett helhetsansvar för underhållsverksamheten hos Korvbrödsbagarn i Örebro.

2012-09-06 – ABB, det ledande kraft- och automationsföretaget, har tecknat ett underhållsavtal med Lantmännen Unibake Sweden AB, (Korvbrödsbagarn) med beräknad start september 2012. Avtalet sträcker sig över fem år.

”En väl fungerande underhållsverksamhet är avgörande för de höga tillgänglighetskrav vi har för vår produktion här vid Korvbrödsbagarn. ABB har presenterat ett heltäckande koncept som kommer att optimera driftsäkerheten och maximera anläggningens prestanda. Vi ser verkligen fram emot detta samarbete”, säger Lasse Gustafsson, VD för Lantmännen Unibake Sweden AB i Örebro.

Samtliga medarbetare från Korvbrödsbagarn kommer att erbjudas anställning hos ABB och bilda en ny serviceenhet i Örebro.

”Vi är mycket glada över detta avtal och det känns inspirerande att i samarbete med Korvbrödsbagarn fortsätta pågående offensiva satsning att öka produktiviteten och driftsäkerheten i anläggningen. Genom ABB:s Fullservicekoncept kommer vi att bygga upp en långsiktigt hållbar struktur för underhållsverksamheten som ger rätt förutsättningar för hög tillgänglighet och ett optimalt utnyttjande av anläggningen”, säger Juha Kekkonen, försäljningschef för ABB:s enhet Full Service i Sverige.

ABB (www.abb.com) är ledande på kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 145 000 medarbetare.

För mer information, kontakta:

ABB AB                                                                  Lantmännen Unibake Sweden AB
Juha Kekkonen                                                        Lasse Gustafsson
Försäljningschef, avd. Service/Full Service                  VD
Tel: 072-218 55 48                                                    Tel. 019-30 83 20
juha.kekkonen@fi.abb.com                                       lasse.gustafsson@lantmannen.se