ABB visar upp ett utökat sortiment med intelligenta fastighetslösningar på branschmässa

Det senaste tillskottet till ABB AbilityTM-lösningarna för smarta byggnader kommer att presenteras under Light + Building 2018

ABB visar upp sin nya ABB-tacteo KNX-sensor på årets branschmässa Light + Building i Frankfurt från 18 till 23 mars.

Sensorn är en tryckknapp som kan ställas in individuellt och användas till smart styrning av lyxhotell,
offentliga byggnader och förstklassiga bostäder. För att klara de tuffaste kraven är sensorn gjord av glas.

ABB ligger i framkant på marknaden med sin ABB Ability™-portfölj med anslutna och applikationsorienterade lösningar för smarta hem och byggnader inom många olika användningsområden. Vi har varit marknadsledande inom smart byggnadsteknik i över 30 år och i det omfattande produktutbudet hittar du energimätning, temperatur- och ventilationssystem, styrning av säkerhet-, åtkomst-, belysnings- och underhållningssystem, tillbehör till elektronik inom strömställare och vägguttag, styrenheter och programvaruplattformar.

Den senaste sensorn från ABB är ytterligare exempel på hur vi strävar efter att ta fram smarta produkter med universell användning men med ett enhetligt syfte. De kapacitiva KNX-sensorerna i glas reagerar utan kontakt och skapar nästan oändliga möjligheter när det gäller intelligenta byggnader. Du kan styra funktioner som värme, markiser, belysning eller komfortscener och skapa en unik miljö i hemmet och på arbetet.

”Tillkomsten av Internet of Things– som ansluter fysiska enheter och fordon till molnbaserade styrsystem – har gjort att vi kunnat göra stora framsteg inom styrning av byggnader.”, säger Mike Mustapha, global chef för Marketing, Sales and Commercial Operations, inom division Electrification Products. ”Det växande antalet IP-enheter och sensorer i hemmen och på arbetsplatserna, tillsammans med tekniska framsteg, har gjort det lättare att hantera det som kan mätas på detaljnivå.  Vårt mål är att omvandla de data vi samlar in genom vår portfölj med ABB AbilityTM-lösningar till användbar information, så att vi kan tillhandahålla bekväma, trygga och effektiva byggnader som är anslutna på en global plattform.”

Det är viktigt att alla ABB:s produkter är flexibla, så att det går att anpassa byggnadsfunktionerna fullt ut. Alla inställningar kan ändras via programvara, och därför kan den smarta tekniken för byggnader anpassas till nya situationer.

Enheterna tillverkas enligt internationella ekologiska standarder och är enkla att installera med trådburna eller trådlösa sensorer och reläer eller komponenter för DIN-skenor. Tack vare system som ABB i-bus® KNX och ABB-free@home® går det att konfigurera och hantera enheterna via programvara, app
eller molnanslutning, och de är fullständigt framtidssäkrade samtidigt som de är lätta att installera,
underhålla och använda.

”Marknaden för smarta bostäder förväntas fortsätta att växa under många år framöver. I takt med att marknaden växer, ökar även slutanvändarnas förväntningar, och de letar alltmer efter lösningar som är anpassade efter den enskilda individen snarare än en grupp individer.”, fortsätter Mike Mustapha. ”Vi är här för att se till att byggnadssystem kan utvecklas och anpassas efter de förändrade behoven hos var och en i hemmet eller på arbetsplatsen, från babyövervakningsteknik till anpassad belysnings- och temperaturreglering till hjälp åt äldre personer.”

ABB tillhandahåller verkliga lösningar som förbättrar människors liv och har en dokumenterad erfarenhet som ledande innovatör på området. Företaget var pionjärer inom röststyrning och smarta byggnadslösningar för vårdhem.

Mässbesökare kan hitta ABB i hall 8, monter F60/G60 på Light + Building 2018 den 18 till 23 mars i Frankfurt. Om du vill ha mer information ber vi dig kontakta julia.voellmecke@de.abb.com.

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är pionjär med banbrytande teknik inom elektrifieringsprodukter, robotar och drivsystem, industriell automation och kraftnät. Vi betjänar kunder inom energi, industri samt transport och infrastruktur i hela världen. Med över 130 år av innovation skapar ABB idag framtiden inom industriell digitalisering samt driver energiomställningen och den fjärde industriella revolutionen. Som huvudpartner till Formel E, den helt eldrivna internationella motorsportklassen hos FIA, tänjer ABB på gränserna för e-mobilitet för att bidra till en hållbar framtid. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 136 000 medarbetare. www.abb.com

För mer information kontakta:

ABB Electrification Products
Jan Mörtstrand, marknadschef