Annullering av 46,6 miljoner aktier har slutförts

Baserat på den aktiekapitalminskning som godkändes vid företagets årsstämma den 13 april 2017, och efter den obligatoriska väntetiden, annullerades 46 595 000 ABB Ltd-aktier tidigare denna månad som köpts tillbaka enligt ett aktieåterköpsprogram.

Efter annulleringen uppgår det totala antalet utfärdade aktier för ABB Ltd till 2 168 148 264 (2 214743 264 före annulleringen).

Per förra fredagen uppgår företagets egna innehav till 34 126 899 vilket motsvarar 1,6 procent av det totala antalet utfärdade aktier i företaget.

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är pionjär med banbrytande teknik inom elektrifieringsprodukter, robotar och drivsystem, industriell automation och kraftnät. Vi betjänar kunder inom energi, industri samt transport och infrastruktur i hela världen. Med över 125 år av innovation skapar ABB idag framtiden inom industriell digitalisering samt driver energiomställningen och den fjärde industriella revolutionen. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 132 000 medarbetare. www.abb.com

Media Relations:
media.relations@ch.abb.com