Caroline Karlsson ny Director of Corporate Communications på ABB

2017-08-31 - ABB stärker upp sitt kommunikationsteam och har utsett Caroline Karlsson till Director of Corporate Communications. Tjänsten är nyinrättad med placering i Stockholm.

”Jag är glad och hedrad över att ha fått möjligheten att komma till ABB, och det är med stor energi och ödmjukhet som jag tar mig an arbetet. Jag ser fram emot att vara en del av ABB, ett av världens främsta teknikföretag, och bidra till profileringen av företaget inom områden som digitalisering inom industrin och framtidens energisamhälle”, säger Caroline Karlsson.

I Sverige kommer Caroline Karlsson att arbeta tillsammans med Suzanne Lagerholm, kommunikationsdirektör ABB Sverige, och Christine Gunnarsson, presschef ABB Sverige, som är kvar i sina roller.

Caroline Karlsson kommer närmast från Brunswick Group där hon arbetat som kommunikationskonsult med kunder inom främst energi, transport- och telekomsektorn. Tidigare har hon arbetat för Moderaterna i Regeringskansliet, som pressekreterare på Finansdepartementet och dessförinnan som politiskt sakkunnig och pressekreterare på Näringsdepartementet.

Caroline Karlsson tillträdde sin tjänst den 15 augusti.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Caroline Karlsson +46 (70) 264 93 40

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är en pionjär med banbrytande teknik inom elektrifieringsprodukter, robotar och drivsystem, industriell automation och kraftnät. Vi betjänar kunder inom energi, industri samt transport och infrastruktur I hela världen. Med över 125 år av innovation skapar ABB idag framtiden inom industriell digitalisering samt driver energiomställningen och den fjärde industriella revolutionen. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 132 000 anställda.

För mer information kontakta:
ABB Sverige
Christine Gunnarsson, presschef