Styrelseordförande Percy Barnevik köper ABB-aktier

Styrelseordförande Percy Barnevik köper ABB-aktier Zürich, 20 februari 2001 - ABB:s styrelseordförande Percy Barnevik har idag köpt 30 000 ABB Ltd-aktier. För mer information, kontakta: ABB Media Relations Ola Thorén Tel: 021-13 70 20 ola.thoren@se.abb. com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT01530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT01530/bit0001.pdf

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är pionjär med banbrytande teknik inom elektrifieringsprodukter, robotar och drivsystem, industriell automation och kraftnät. Vi betjänar kunder inom energi, industri samt transport och infrastruktur i hela världen. Med över 130 år av innovation skapar ABB idag framtiden inom industriell digitalisering med två tydliga värdeerbjudanden: att transportera elektricitet från kraftverk till eluttag samt att automatisera industrier från naturresurser till färdiga produkter. Som huvudpartner till Formel E, den helt eldrivna internationella motorsportklassen hos FIA, tänjer ABB på gränserna för e-mobilitet för att bidra till en hållbar framtid. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 135 000 anställda. www.abb.com