Abelco Investment Group AB (publ) erhåller återbetalning om 5,4 MSEK på utestående reversfordran

Abelco Investment Group AB (publ) har en reversfordran om totalt 16,2 MSEK sedan överlåtelsen av fastighetsprojektet Spiran 1 i Råsunda. En första amortering om 5,4 MSEK har nu erhållits och resterande belopp beräknas regleras inom kort.

”Det är glädjande att amorteringarna av vår reversfordran har påbörjats. Vi får nu större möjligheter att aktivt stötta våra innehav. Vi avser därför att använda större delen av denna delåterbetalning för investeringar i några av våra innehav, då vi ser att denna åtgärd ger bäst avkastning på vårt kapital.” säger Sven Hattenhauer, VD för Abelco Investment Group AB (publ).

Sven Hattenhauer, VD
E-post: sven.hattenhauer@abelco.se
Telefon: +46 72 303 71 00

Denna information är sådan information som Abelco Investment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 oktober 2018.