Aberdeen renodlar Aberdeen Fastighetsfond Sverige - säljer bostadsfastigheter

Aberdeen Asset Management meddelar att de sålt samtliga bostadsfastigheter i Borås på uppdrag av Aberdeen Fastighetsfond Sverige AB. Försäljningen omfattar 9 fastigheter på cirka 14 000 kvadratmeter varav cirka 90% är bostäder.

Köpare är Apartment Bostad och DTZ har agerat rådgivare åt säljaren.

Aberdeen Fastighetsfond Sverige äger över 30 fastigheter till ett värde av cirka 2 miljarder kronor i Sverige. Fastigheterna ligger i storstadsområden och regionstäder och är nu fördelade på enbart kontor, butiker och logistikfastigheter.

Göran Bengtsson
Head of Investment Management Sweden
E-post: goran.bengtsson@aberdeen-asset.com

Lena Ellertsson
Marketing and Communications Manager
E-post: lena.ellertsson@aberdeen-asset.com

Aberdeen Fastighetsfond Sverige är inte underkastad svensk fondlagstiftning eller Finansinspektionens tillsyn. Vidare har inget prospekt registrerats för fonden enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument i och med att fonden är undantagen från prospektskyldigheten.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om att teckna aktier eller andra finansiella instrument i Aberdeen Fastighetsfond Sverige.

Om Aberdeen
Aberdeen Asset Management är en global tillgångsförvaltare som investerar för kunders räkning i aktier, räntebärande papper, fastigheter och alternativa tillgångar. På fastighetssidan förvaltar Aberdeen över 200 miljarder kronor i Europa, Asien och Nordamerika genom fastighetsfonder och förvaltningsmandat. I Sverige förvaltar Aberdeen fastighetstillgångar om ca 30 miljarder kronor* fördelat på ca 300 fastigheter över hela landet. Bolaget har ett hundratal medarbetare på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping.
* per 31 mars 2012
www.aberdeen-asset.se