Aberdeens pan-nordiska fond säljer kontorsfastighet i Marievik till AMF Fastigheter

Aberdeen Property Funds SICAV-FIS Pan-Nordic säljer idag fastigheten Marievik 25 i Stockholm. Fastigheten är fullt uthyrd och inrymmer knappt 10 000 kvm kontor. Köpeskillingen är cirka 300 miljoner kronor och köpare är AMF Fastigheter.

– Marievik genomgår stora förändringar och ses alltmer som en integrerad del av Stockholms innerstad. Vi fortsätter vårt arbete i enlighet med den fastlagda affärsplanen, vilket innebär att sälja de fastigheter vi förädlat klart och att fokusera på att utveckla de fyra fastigheter vi har kvar i området. Vi ser goda möjligheter att skapa nya byggrätter för attraktiva bostäder och på så sätt bidra till områdets positiva utveckling, säger Magnus Kenning, Transaktionschef på Aberdeen.

MAQS och Leimdörfer har varit Aberdeens rådgivare vid försäljningen.

Magnus Kenning
Head of Transactions, Sweden, Aberdeen Asset Management
Tel: 08 412 86 33, 070 279 33 24
E-post: magnus.kenning@aberdeen-asset.com