Det går att hitta jobb

Report this content

AcadeMedia Jobb genomför en jobbkampanj i Sundsvall. Under en dag samlas vi för att möta arbetsgivare och arbetssökande ute på stan. AcadeMedia Jobb stödjer arbetsgivare att våga anställa och arbetssökande att våga tro på ett nytt jobb.

I Västernorrlands län varslades i augusti 367 personer, motsvarande siffra var 30 personer i augusti 2008. 8 158 personer var i slutet på augusti inskrivna som arbetslösa i länet, detta är en ökning med 3 089 personer jämfört med samma period 2008. Att coacha människor till att hitta jobb innebär att vi tillsammans skapar nya möjligheter. Arbetsmarknaden kan vara positiv trots lågkonjunkturen. Vi uppmuntrar nu fackförbund, arbetsgivarorganisationer, kommunen och arbetssökande att medverka. Turnéplan AcadeMedia Jobb Eskilstuna 3/9, Göteborg 8-9/9, Borås 10/9, Västerås 10/9, Nässjö 11/9, Jönköping 14/9, Malmö 15-16/9, Uddevalla 22/9, Stockholm 22/9, Helsingborg 23/9, Kristianstad 24/9, Örebro 24/9, Sundsvall 29/9, Östersund 1/10 och Norrköping 1/10. Den 29 september genomför vi en jobbkampanj i Sundsvall Målet är att stödja arbetsgivare till att våga anställa och arbetssökande att våga tro på ett nytt jobb. Under jobbkampanjen möter vi upp arbetssökande och arbetsgivare i deras vardag. Klockan 9:30 startar Jobbkampanjen. Hela dagen kommer att vara fylld med aktiviteter i form av Jobbcoachning, personliga möten med vårt matchningsteam och Jobbjakter. Arbetsgivare kan lämna in lediga jobb via SMS, telefon och på www.academedia.se/jobb. De får då i gengäld hjälp med rekrytering och matchning via AcadeMedia Jobb och Arbetsförmedlingen. Kan du inte vara på plats så följ oss under dagen på vår blogg http://jobbcoach.wordpress.com. Plats: Stora Torget Tid: Vi är på plats mellan 10.00 - 17.00 Jobbjaktstid: Samling på AcadeMedia Jobb, Centralgatan 4, kl. 9.30 och kl. 13.00

Taggar: