• Acando/

Acando har utnämnts till Årets Partner för mest innovativa lösning av Microsoft

Varje år delar Microsoft ut pris till partnerföretag som utmärkt sig extra inom olika kategorier – däribland ”mest innovativa lösning”, som Acando nu har vunnit för 2017. Nomineringen innebär att kunden framgångsrikt brutit ny mark med en innovativ lösning byggd på Microsofts teknologi.

Motiveringen för vinsten lyder: “Vinnaren har ett flertal lyckade projekt bakom sig där man genom kreativa lösningar hjälpt kunderna i deras digitala transformation. Man har bland annat hjälpt en kund att reducera matsvinn genom användandet av Azure, Power BI och Machine Learning. För en annan kund har man använt Machine Learning för att ta reda på vilka anbud som verkligen ska besvaras och i ytterligare ett fall har man tagit fram en lösning för att avgöra vilka lunginflammationspatienter som riskerar att få ett eskalerande sjukdomsförlopp.”

- Vi har ett nära samarbete med Microsoft och vi är tacksamma över de fina utmärkelser vi fått hittills i år. Under 2017 har vi blivit tilldelade utmärkelsen Årets landspartner i Sverige, blivit en del av Microsoft Inner Circle och nu fått pris för årets mest innovativa lösning, en kategori som vi också vann 2016, säger Magnus Carlsson, Chief Innovation Officer, Acando.

Anna Ohlsson, Head of Marketing and Communications, +46 (0)70 413 4179, anna.ohlsson@acando.com
Magnus Carlsson, Chief Innovation Officer, +46 (0)73 082 5251, magnus.carlsson@acando.com

Acando är konsultbolaget som med lika delar teknisk spetskompetens och insikt i mänskliga beteenden - innoverar, effektiviserar och mobiliserar organisationer till hållbar förändring. Koncernen har cirka 1700 anställda fördelade på fem länder. Acando omsatte över 2 miljarder kronor 2016 och är noterat på Nasdaq Stockholm.