Acando har vunnit Microsoft Partner of the Year Award Sweden 2017

Idag kan vi med stolthet meddela att Acando har vunnit Microsoft Partner of the Year Award 2017 för Sverige. Microsoft Partner of the Year Awards tilldelas de Microsoft-partners som har utvecklat och levererat exceptionella Microsoft-baserade lösningar under det gångna året.

Acando uppmärksammades för att tillhandahålla förstklassiga lösningar och tjänster, och för att representera ett starkt partnerföretag i Sverige. Utmärkelser presenterades i flera kategorier, med vinnare valda från en uppsättning av mer än 2800 deltagare från 115 länder över hela världen.

- Vi är stolta över att Acando utmärker sig bland ett globalt toppfält av Microsoft-partners för vårt sätt att driva innovation och implementera lösningar tillsammans med våra kunder, säger Carl-Magnus Månsson, vd och koncernchef, Acando.

- Vi är hedrade över att tilldela Acando utmärkelsen som årets Microsoft-landspartner i Sverige. Acando är ett utmärkt exempel på den kompetens och innovation vi ser i vårt Microsoft-partner community kring att leverera transformativa lösningar, säger Ron Huddleston, corporate vice president, One Commercial Partner, Microsoft Corp.

Magnus Carlsson, Chief Innovation Officer, +46 (0)73 082 5251, magnus.carlsson@acando.com
Anna Ohlsson, Head of Marketing and Communications, +46 (0)70 413 4179, anna.ohlsson@acando.com

Acando är konsultbolaget som med lika delar teknisk spetskompetens och insikt i mänskliga beteenden - innoverar, effektiviserar och mobiliserar organisationer till hållbar förändring. Koncernen har cirka 1700 anställda fördelade på fem länder. Acando omsatte över 2 miljarder kronor 2016 och är noterat på Nasdaq Stockholm.