• Acando/

Acando inför verksamhetsstöd för medlemshantering och avisering åt ytterligare ett fackförbund

Acando har fått i uppdrag av ett av Sveriges största fackförbund med tillhörande a-kassa att införa ett gemensamt verksamhetsstöd baserat på affärssystemet Microsoft Dynamics.

Projektets uppdrag är att ersätta nuvarande system med motsvarande funktioner som finns idag. Dessutom utformas lösningen så att den på ett kostnadseffektivt sätt stödjer framtida utveckling av verksamhetsstödet. Acando utvecklar en lösning för verksamhetens kärnprocesser som ska leverera en hög och likformig service till verksamheten och alla medlemmar. Lösningens omfattning rör tre huvudprocesser: medlemmar, avgifter och avtal.

-       Uppdraget är ännu ett kvitto på Acandos förståelse för medlemsorganisationers komplexa utmaningar och styrkan i Acandos medlemslösning, säger Björn Olofsson, regionchef Acando.

Acando har tidigare fått i uppdrag av FASAB (Facklig Administrativ Samverkan AB) som representerar fackförbunden Byggnads, Elektrikerna, Målarna, Fastighets och SEKO samt tillhörande a-kassor att införa ett gemensamt verksamhetsstöd baserat på Microsoft Dynamics.

Om lösningen
Acandos medlemslösning, Medlem 2020, hjälper medlemsorganisationer med att effektivisera administrationen av sina medlemmar oavsett om de är individer eller organisationer. Medlem 2020 är ett komplett verksamhetssystem som hjälper samtliga delar av medlemsorganisationen oberoende om arbetsuppgifterna är inom ekonomi, marknad, medlemsvärvning eller något annat.

Medlem 2020 bygger på:

• Microsoft Dynamics CRM: ett lättanvänt kund- och medlemshanteringssystem med funktioner för sälj- och marknadsstöd, serviceärenden och rapportgenerator.
  • Microsoft Dynamics AX: ett integrerat affärssystem som automatiserar processer för ekonomihantering, kundrelationer, leveranskedjor med mera.
  • BizTalk: plattform som kopplar samman olika IT-lösningar och gör att de kan interagera.

För mer information kontakta:
Björn Olofsson, Regionchef Acando, telefon 073 021 13 84.
Läs mer om Acandos erbjudande för medlemsorganisationer.

Acando är ett management- och it-konsultbolag som tillsammans med sina uppdragsgivare skapar affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och it. Bolaget har 1100 medarbetare fördelade på 19 kontor i Sverige, Tyskland, Norge, Finland och England. Med våra kärnvärden – laganda, passion och resultatskapande – ser vi till helheten och förstår sambandet mellan verksamhet och it. Acando omsätter cirka 1,5 miljarder kronor per år och är noterat på NASDAQ OMX Nordic. www.acando.se

Taggar: