Acando och Tibnor skriver 4-årsavtal för SAP-drift

Acando och Tibnor har skrivit ett 4-årsavtal för drift av Tibnors affärskritiska SAP-system. Avtalet är värt drygt 15 miljoner kronor.

Avtalet innebär att Acando tar ansvar för support, drift och datahall för Tibnors SAP-system. Med en säker och kostnadseffektiv SAP-drift kan Tibnor fokusera på sin kärnverksamhet och proaktivt arbeta med förbättrade affärsflöden. ”Vi ser Acando som en långsiktig partner för våra SAP-lösningar. Att de är en certifierad SAP Hosting Partner samt arbetar efter ITIL-standard är viktiga kvalitetsstämplar för oss”, säger Dag Åselius, CIO, Tibnor AB. ”Med det här avtalet stärker Acando sin position på den viktiga eftermarknaden för SAP-tjänster. Acando har arbetat med de här tjänsterna i 10 år och har därmed ett väl etablerat erbjudande inom SAP-förvaltning”, säger Carl-Magnus Månsson, vd och koncernchef, Acando AB.

Acando är konsultbolaget som med lika delar teknisk spetskompetens och insikt i mänskliga beteenden - innoverar, effektiviserar och mobiliserar organisationer till hållbar förändring. Koncernen har cirka 1700 anställda fördelade på fem länder. Acando omsatte över 2 miljarder kronor 2016 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Ticker: ACAN www.acando.se