Extra bolagsstämma i Acando

Vid extra bolagsstämma i Acando AB (publ) den 2 juli 2014 fattades följande beslut:

Emissionsbemyndigande med anledning av det offentliga uppköpserbjudandet avseende Connecta AB

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen fram till årsstämman 2015, inom ramen för bolagsordningens gränser, fatta beslut om nyemission av aktier av serie B att utgöra vederlag vid förvärv av aktier eller andra aktierelaterade instrument i Connecta AB. Bemyndigandet är begränsat till utgivande av aktier i utbyte mot apportegendom bestående av aktier eller andra aktierelaterade instrument i Connecta AB. Det bemyndigande till styrelsen om nyemission av aktier av serie B som årsstämman fattade beslut om den 5 maj 2014 påverkas inte av beslutet och kvarstår således oförändrat.

Aktiesparprogram II 2014

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om aktiesparprogram II 2014 (”Programmet”) för högst 30 ledande befattningshavare och andra nyckelpersoner som efter förvärvet av Connecta AB ingår i Acandokoncernen.

Styrelsens huvudsakliga mål med Programmet är att öka möjligheterna att behålla nyckelmedarbetare i Connectakoncernen i samband med förvärvet av Connecta AB, att erbjuda dessa nyckelmedarbetare ett nytt incitamentsprogram samt att skapa ett personligt långsiktigt ägarengagemang hos deltagarna i Programmet. Detta förväntas stimulera till ett ökat intresse för verksamheten och resultatet, höja motivationen samt öka samhörighetskänslan med Acando.

Detta är information som Acando AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 juli 2014 kl. 13:00.

För mer information, vänligen kontakta:
Anneli Lindblom, CFO eller Ulf J Johansson, styrelseordförande Acando AB,
tel. 08-699 70 00.

Kallelse till den extra bolagsstämman och fullständiga förslag till beslut finns tillgängliga på www.acando.se

Acando
Acando är ett management- och it-konsultbolag som tillsammans med sina uppdragsgivare skapar affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och it. Bolaget har 1100 medarbetare fördelade på 19 kontor i Sverige, Tyskland, Norge, Finland och England. Med våra kärnvärden – laganda, passion och resultatskapande – ser vi till helheten och förstår sambandet mellan verksamhet och it. Acando omsätter cirka 1,5 miljarder kronor per år och är noterat på NASDAQ OMX Nordic.
www.acando.se