ACAP Invest mottar ett offentligt uppköpserbjudande från North Investment Group AB

Report this content

North Investment Group AB har idag lämnat ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna och konvertibelinnehavarna i ACAP Invest AB (publ) att sälja sina aktier och konvertibler i ACAP Invest AB till North Investment Group.

North Investment Group AB erbjuder 12 kronor kontant per A-aktie, 12 kronor kontant per B-aktie samt 12 kronor kontant jämte upplupen ränta per konvertibel utgiven av ACAP Invest. Närmare information om erbjudandet och de villkor som gäller för detta finns på www.northinvestmentgroup.se.

Två av styrelseledamöterna i ACAP Invest, Thomas Bolmgren och Magnus Hansson, har genom bolag oåterkalleligen och ovillkorligen åtagit sig att acceptera erbjudandet, vilket innebär att de är jäviga i ACAP Invests styrelse vid handläggning av frågor som rör erbjudandet. Följaktligen finns ingen beslutsför styrelse i bolaget i frågor som rör erbjudandet. Styrelsen har därför inrättat ett budutskott, bestående av styrelseordförande Benny Allerbring och styrelseledamot Marcus Rasmusson, som hanterar frågor relaterade till erbjudandet.

Budutskottet avser att från oberoende expertis inhämta en så kallad fairness opinion avseende erbjudandet och att offentliggöra sin uppfattning om erbjudandet och skälen för denna senast två veckor före acceptfristens utgång.

För mer information, kontakta VD Mats Lindskog, tel 040-24 82 50.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som bolaget enligt lagen om värdepappersmarknaden är skyldig att offentliggöra. Pressmeddelandet lämnades för offentliggörande den 26 juni 2014 kl.15:00.

Detta meddelande ska inte ses som ett erbjudande att förvärva några värdepapper. Meddelandet får inte direkt eller indirekt distribueras eller publiceras till eller i Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika, USA eller något annat land där sådan distribution eller publicering skulle kunna stå i strid med tillämpliga regler.

I ACAP Invest ingår affärsområdena SONO och DISAB. SONO är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring, skolmöbler och ergonomiska arbetsplatser. DISAB är marknadsledande inom vakuumanläggningar för miljövänlig uppsamling och transport av material. Under 2013 omsatte ACAP Invest cirka 571 MSEK. ACAP Invest är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista.

För mer information www.acapinvest.se.

I ACAP Invest ingår affärsområdena SONO och DISAB. SONO är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring, skolmöbler och ergonomiska arbetsplatser. DISAB är marknadsledande inom vakuumanläggningar för miljövänlig uppsamling och transport av material. Under 2013 omsatte ACAP Invest cirka 571 MSEK. ACAP Invest är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista.

För mer information www.acapinvest.se.

Taggar: