Active Capital utser ny VD för dotterbolaget Sonesson Inredningar

Active Capital utser ny VD för dotterbolaget Sonesson Inredningar Till ny verkställande direktör i Sonesson Inredningar har utsetts Paul J. Johansson. Han efterträder Pontus Widlund, som lämnar VD-skapet med omedelbar verkan. Paul J. Johansson, född 1948, ingenjör, är tidigare delägare samt produktions- och utvecklingschef på ARJO Hospital Equipment. Han har varit verksam i 25 år på den amerikanska marknaden i ledande befattningar inom ARJO samt drivit egna företag. Paul Johansson lämnar styrelsen i Active Capital AB (publ) som en följd av noteringsavtalet med Stockholmsbörsen om att endast en stämmovald styrelseledamot får arbeta operativt i den löpande verksamheten. Malmö den 25 augusti 2004 Active Capital AB (publ) Thomas Bolmgren, VD För mer information vänligen kontakta; Thomas Bolmgren, 040-248 250, thomas.bolmgren@activecapital.se Active Capital äger dotterbolagen Sonesson Inredningar, MW Security, Soft Center och Active Design. Sonesson Inredningar är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring och skolmöbler. MW Security utvecklar och säljer säkerhetsprodukter för daglivaru- och detaljhandeln. Soft Center är en teknologi- och vetenskapspark som drivs i campusform och är ett väletablerat varumärke bland universitet och näringsliv i Sverige. Active Design erbjuder hjälpmedelsutrustning för äldre eller funktionshindrade personer. Acitve Capitals aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Active Capital besök vår hemsida, www.activecapital.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se