Active Capitals notering på Stockholmsbörsens O-lista

Active Capitals notering på Stockholmsbörsens O-lista Active Capital har i maj 2002 inlämnat en ansökan om notering på Stockholmsbörsens O-lista. I sin behandling av denna ansökan har Bolagskommittén rekommenderat Bolaget att utöka styrelsen med en ledamot samt att lägga samman aktier i en s.k. omvänd split. Styrelsen har mot denna bakgrund beslutat sammankalla en extra bolagsstämma och föreslå denna att fatta beslut i enlighet med dessa rekommendationer. Kallelse kommer att utgå under vecka 35. Notering på Stockholmsbörsens O-lista beräknas ske före utgången av 2002. Malmö den 23 augusti 2002 Active Capital AB (publ) Styrelsen För mer information vänligen kontakta; Kjell Nilsson, Styrelseordförande, telefon 0702-60 01 21 Active Capital äger dotterbolagen Sonesson Inredningar, MW Trading och Soft Center. Omsättningen uppgick till 401 MSEK år 2001. Sonesson Inredningar är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring och skolmöbler. MW Trading utvecklar och säljer säkerhetsprodukter för detaljhandeln. Soft Center är en fastighet som drivs i campus-form och är ett väl etablerat varumärke bland universitet och näringsliv i Sverige. För mer information om Active Capital besök vår hemsida, www.activecapital.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/23/20020823BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/23/20020823BIT00730/wkr0002.pdf