Accenture Achieves Record Annual Revenues and EPS

Accenture Achieves Record Annual Revenues and EPS NEW YORK; Oct 6, 2005 – Accenture (NYSE: ACN) today reported financial results for the fourth-quarter and full fiscal year ended Aug. 31, 2005, with record annual revenues, operating income and earnings per share. In addition, the company announced that its Board of Directors has declared an annual cash dividend. Contact: Roxanne Taylor Accenture +1 917 452 5106 roxanne.taylor@accenture.com Accenture på topp-100 listan För fjärde året i rad tar Accenture plats på listan över världens 100 starkaste varumärken Varje år gör Business Week och undersökningsföretaget Interbrand en ranking över världens ledande varumärken. Med en 6-procentig värdeökning tar Accenture plats 51 på listan. Enligt undersökningen har Accentures varumärkesvärde ökat med 6 procent sedan förra årets ranking, från 5,8 miljarder år 2004 till drygt 6,1 miljarder i år. Accenture har stärkt sin position genom en medveten satsning på outsourcing. Att företaget under det senast året tecknat en rad stora outsourcingkontrakt med prestigekunder runt om i världen har bidragit till den starka värdeökningen, skriver Business Week. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=138092&fn=wkr0001.pdf Accenture Annual Report