Acosense lämnar in ytterligare en patentansökan som ett led i att skydda sin framtida produkt ”Preventor”

Acosense AB har lämnat in ytterligare en patentansökan (se pressmeddelande 2017-06-26) för att skydda principen bakom sin kommande produkt ”Preventor”. Innovationen rör en ny metod att analysera processer med akustisk spektroskopi. Acosense fortsätter härmed med sin utpekade IP strategi att skydda värdefull teknologi genom bland annat patent.

Acosense erbjuder den globala processindustrin instrument som analyserar vätskors egenskaper i rör med hjälp av ljud. Instrumenten mäter kontinuerligt, i realtid och installeras helt ingreppsfritt. Den innovativa I o T tekniken kan med hjälp av sin unika mjukvara analysera flera egenskaper samtidigt och ger korrekta analysresultat även på vätskor som är opaka, frätande, slitande, trögflytande och/eller ger beläggningar. Instrumenten möjliggör för användaren att på ett enkelt, pålitligt och säkert sätt analysera och optimera sina processer vilket leder till drastiskt sänkta kostnader samt minskad energi- och miljöbelastning.

Om oss

Acosense affärsidé är att erbjuda den globala processindustrin instrument som analyserar vätskors egenskaper i rör med hjälp av ljudvågor. Instrumenten mäter kontinuerligt, i realtid och installeras helt ingreppsfritt. Den innovativa tekniken kan analysera flera egenskaper samtidigt och ger korrekta analysresultat även på vätskor som är opaka, frätande, slitande, trögflytande och/eller ger andelar upptagna platser. Instrumenten möjliggör för Bolagets kunder att på ett enkelt, pålitligt och säkert sätt analysera och optimera sina processer vilket leder till drastiskt sänkta kostnader samt minskad energi- och miljöbelastning.