Kommuniké från extra bolagsstämma

På den extra bolagsstämman för Acosense AB den 16 april 2018 togs följande beslut:

•  Beslutade att anta styrelsens förslag om att genomföra en företrädesemission som kommer att tillföra bolaget 8 595 600 kronor vid fulltecknad emission. Skälet till att genomföra en nyemission är att bolaget behöver stärka rörelsekapitalet och öka kapitalet för att accelerera sälj- och marknadsföringsinsatserna. Därutöver ska emissionen tillföra resurser för slutförandet av Ex-certifiering av Acospector i enlighet med ATEX-direktivet och utvecklingen av Acosenses nya analysinstrument Preventor.

Acosense AB (publ) möjliggör för den globala processindustrin att digitalisera sina processer genom instrument som analyserar vätskors egenskaper i rör med hjälp av ljud. Instrumenten mäter kontinuerligt, i realtid och installeras helt ingreppsfritt. Den innovativa IoT-tekniken kan med hjälp av sin unika mjukvara analysera flera egenskaper samtidigt och ger korrekta analysresultat även på vätskor som är opaka, frätande, slitande, trögflytande och/eller ger beläggningar. Instrumenten möjliggör för användaren att på ett enkelt, pålitligt och säkert sätt analysera och optimera sina processer vilket leder till sänkta kostnader samt minskad energi- och miljöbelastning. www.acosense.com.

Om oss

Acosense affärsidé är att erbjuda den globala processindustrin instrument som analyserar vätskors egenskaper i rör med hjälp av ljudvågor. Instrumenten mäter kontinuerligt, i realtid och installeras helt ingreppsfritt. Den innovativa tekniken kan analysera flera egenskaper samtidigt och ger korrekta analysresultat även på vätskor som är opaka, frätande, slitande, trögflytande och/eller ger andelar upptagna platser. Instrumenten möjliggör för Bolagets kunder att på ett enkelt, pålitligt och säkert sätt analysera och optimera sina processer vilket leder till drastiskt sänkta kostnader samt minskad energi- och miljöbelastning.