AcouSort anställer marknads- och försäljningschef

AcouSort AB (”AcouSort”) meddelar idag, den 27 februari 2017, att bolaget har anställt Lars Damgaard Løjkner som marknads- och försäljningschef, som ett led i bolagets satsning på kommersialisering och försäljning. Damgaard Løjkner kommer närmast från Sophion Bioscience A/S där han har arbetat i sju år, varav de senaste tre åren som global chef för kundrelationer. Lars Damgaard Løjkners anställning på AcouSort börjar den 1 april 2017.

Lars Damgaard Løjkner har en masterexamen inom nanoteknik med inriktning sjukvård från Aalborgs Universitet. De senaste sju åren har Damgaard Løjkner arbetat på det danska bioteknikbolaget Sophion Bioscience A/S där han har innehaft ett antal ledande positioner, bland annat två år som chef för kundrelationer i Nordamerika och tre år som global chef för kundrelationer. I dessa roller har Damgaard Løjkner haft en nyckelroll inom Sophion Bioscience A/S:s försäljnings- och marknadsaktiviteter mot life science/läkemedelssektorn och har lett bolagets aktivitet for kundorienterad applikations­utveckling. På AcouSort kommer Damgaard Løjkner vara marknads- och försäljningschef och därmed ha en avgörande roll i bolagets satsning på kommersialisering och försäljning. Lars Damgaard Løjkner börjar sin anställning på AcouSort den 1 april 2017.

VD Torsten Freltoft kommenterar

”Det är glädjande att kunna meddela att vi anställt Lars Damgaard Løjkner som marknads- och försäljningschef. Han har i många år arbetat internationellt med försäljning och kundrelationer inom life science, en erfarenhet som blir högst relevant i hans nya roll på AcouSort. Denna anställning är ett led i våra kommersialiseringsplaner och vi tror att Damgaard Løjkner, med sitt kontaktnät och sina erfarenheter, kan skapa goda affärsmöjligheter för AcouSort. Vi hälsar Lars välkommen ombord!”