Acrinova AB (publ) förvärvar fastigheter i Landskrona samt beslut om SIG Invest AB

Acrinova har skrivit ett avtal om förvärv av fem stycken fastigheter i Landskrona med tillträde den 30:e november 2016 genom en bolagsaffär. Uthyrbar area uppgår till ca 20.000 kvm, och avser industri, kontor och lager. Åsatt fastighetsvärde vid förvärvet är 130 mkr. Köpeskillingen för aktierna uppgår till ca 70 mkr och betalas delvis genom en apportemission av Acrinovaaktier om 20 miljoner kronor med aktiekursen 65 kronor per aktie dvs 307 692 aktier. Resterande köpeskilling om 50 mkr erläggs genom kontanter och krediter.

Säljaren Per Sjöbohm kommer efter förvärvet att ingå i Acrinovas organisation och arbeta med förvaltning i Landskrona/Helsingborg.

”Det är kul att se så välskötta fastigheter så det skall bli ett rent nöje att ta över Pers fastighetsbestånd. Per kommer med sina breda kunskaper i fastighetsbranschen tillföra Acrinova kompetens som ytterligare breddar och höjer kompetensen i bolaget.” Säger Ulf Wallén, VD på Acrinova AB (publ).

Efter förhandlingar mellan Acrinova AB och SIG AB har bolagen beslutat att avsluta diskussionerna om Acrinovas förvärv av SIG Invest AB. Parterna kommer att återuppta diskussionerna under våren 2017.