Gör Klassikern på hemmaplan

Report this content

Genom ett unikt samarbete mellan ICA, En Svensk Klassiker och Actic kan nu ICA:s kortkunder få möjlighet att göra En Svensk Klassiker på hemmaplan. I ICA-klassikern byter man ut Vätternrundan, Vansbrosimningen, Lidingöloppet och Vasaloppet till spinningcykeln, löpbandet, stakmaskinen och simhallen. Actic är utvald träningspartner i projektet. På Actic finns certifierad personal som vägleder och inspirerar ivriga ICA-klassiker-deltagare till stordåd.

Actics vision om ett friskare samhälle genom träning går hand i hand med ICA:s hälsosatsning ”Var med och må bra”. Actic och ICA har ett gemensamt tydligt mål om att uppmuntra till goda vanor på dina egna villkor, det gäller både träning och kost. Bra mat och träning är en förutsättning för att nå resultat. För bästa möjliga effekt av träningen ska man äta något proteinrikt i samband med träningen, före och/eller efter. Kött, fisk, fågel, ägg, magra mejeriprodukter, baljväxter och nötter är goda proteinkällor. ICA-klassikern är en av Sveriges största hälsosatsningar någonsin och som sträcker sig över ett helt år.

ICA-klassikern är en digital plattform, se www.ica.se/klassikern där man registrerar sin fysiska aktivitet på väg mot mål. Första datum för deltagarna att registrera sina aktiviteter i cykling är den 11 april och deltagarna har sedan nio veckor på sig att cykla sträckan som motsvarar Vätternrundan.

Om ICA-klassikern

Den består av samma fyra moment som En Svensk Klassiker: 300 km cykling, 3 km simning, 30 km löpning/gång och 90 km längdskidor/stavgång. Deltagarna har flera veckor på sig för att klara varje moment som registreras i en app.

ICA-klassikern på Actic

Actic har erbjudanden under varje moment som hjälper deltagarna att enklare komma igång och klara sin ICA-klassiker. Gå in på actic.se för att se vilka anläggningar som är certifierade för ICA-klassikern.

Lisa Blomquist, 073 150 75 60

Lisa.blomquist@actic.se

Actic är ett av Sveriges ledande friskvårdsföretag med 160 000 medlemmar på över 100 anläggningar, från Ystad till Kiruna. Företagets fokus ligger på att skapa ett friskare samhälle genom att inspirera och engagera alla människor till en bättre hälsa och ökat välmående. Actic finns också i Norge, Finland, Tyskland och Österrike. Actic grundades 1981 www.actic.se

Taggar:

Citat

ICA-klassikern kan du köra på alla Actics gym från Ystad till Kiruna. Du kan staka dig fram i maskinen, gå på spinningpass, simma i bassängen eller springa på löpbandet. 60 av våra 108 gym är dessutom ICA-klassiker-certifierade. Det innebär att personalen är särskilt utbildade för att hjälpa dig på vägen
Christer Zaar