Ändrade publiceringsdatum för bokslutskommuniké 2016 och delårsrapport för tredje kvartalet 2017

Pressmeddelande 2017-02-23 12:00 CET

Adapta Fastigheter Aktiebolag (publ) (Nasdaq First North Bond Market: ADAPTA01) meddelar idag att det tidigare publicerade datumet för bokslutskommunikén avseende 2016 har flyttats från 23 mars till 28 februari.

Även datumet för delårsrapporten avseende tredje kvartalet 2017 ändras från 31 augusti till 30 augusti.

Finansiell kalender 2017 för Adapta Fastigheter (publ):

Bokslutskommuniké 2016 2017-02-28
Årsredovisning 2016 2017-04-06
Årsstämma 2017-04-20
Delårsrapport jan–mar 2017-05-25
Delårsrapport jan–jun            2017-08-30
Delårsrapport jan–sep 2017-11-30

Den finansiella kalendern för 2017 finns publicerad på Adapta Fastigheters hemsida, www.adaptafast.se under Finansiellt / Finansiella rapporter.

Per Thörnqvist, vd, Adapta Fastigheter AB
+46 76-555 83 61, per@adaptafast.se

Sture Stölen, senior advisor & partner, Wildeco Ekonomisk Information. Certified Advisor.
+46 723 68 65 07, sture.stolen@wildeco.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Adapta Fastigheter Aktiebolag (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, och i förekommande fall, lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 februari 2017 kl. 12:00 CET.

Adapta Fastigheter utvecklar och förvaltar handels- och kontorsfastigheter, primärt i Storgöteborgsområdet. Vårt mål är att skapa attraktiva handelsplatser i samarbete med starka hyresgäster. Adaptas fastighetsportfölj består av 6 stycken handels- och kontorsfastigheter med en total uthyrbar area om ~45,000m2 och ett marknadsvärde på 1.1 miljarder kronor. För mer information, vänligen besök www.adaptafast.se.