Add a tag - vårens mönster hjälper väskan sticka ut

Report this content

Designer Helena From på From Form utökar sortimentet på Add a tag och lanserar under våren 15 nya mönster.

– Bland de nya mönstren är två för barn. De har tagits fram i samarbete med Bengt & Lotta AB som skapat illustrationerna. Just de här modellerna kommer bland annat att säljas i Wedins butiker från och med sommaren. Add a tag är bagageetiketterna som får väskorna att sticka ut. Idén till etiketterna kom på Nice flygplats där alla svarta attachéväskor på bagagebandet var förvillande lika. – Bland de nya mönstren finns en etikett med regnbågsmönster samt två prickmönstrade etiketter i turkos och gult. Det finns även fler etiketter med nationsflaggor där bland andra Italien, Tyskland, Spanien och Åland är nya nationer. De nya etiketterna passar perfekt inför sommarens resor och de passar lika bra på resväskan som på golfbagen eller strandväskan. De kan också bli en rolig give-away för företag. Det går att få sin logo både på etiketterna av plast, läder och på dem i borstad aluminium. Sedan försäljningsstarten förra året har intresset för Add a tag stadigt ökat och adressetiketterna har spridit sig ut över landets gränser. – Vi ligger i startgroparna för att sälja i USA och Finland samt gör redan mycket gott resultat i Norge där de säljs både i butik och i samarbete med en webbsajt som har riktat in sig på allt för resandet. Etiketterna säljs via Add a tags webbshop, www.addatag.se samt via utvalda återförsäljare i Sverige, som till exempel NK och Designtorget. Rekommenderat pris i butik är, beroende av modell från ca 59 kronor.

Taggar: