Sista dag för handel med BTA i AdderaCare AB (publ)

I mars/april 2018 genomförde AdderaCare AB (”AdderaCare”) en företrädesemission i vilken även allmänheten inbjöds att teckna aktier. Genom företrädesemissionen nyemitterades 1 924 045 aktier. Sista dag för handel med BTA (Betald Tecknad Aktie) är den 9 maj 2018 och stoppdag är den 14 maj 2018.

1 924 045 aktier har registrerats hos Bolagsverket och dessa beräknas vara distribuerade till respektive
VP-konto/depå den 16 maj 2018. Efter registrering hos Bolagsverket uppgår det totala antalet aktier i AdderaCare till 17 316 409 stycken och aktiekapitalet uppgår till 865 820,45 SEK.

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare till AdderaCare i samband med företrädesemissionen.