AddLifes vice VD slutar

AddLifes vice VD Artur Aira slutar hos bolaget på egen begäran. AddLife kommer, i samband med att vice VD lämnar, att omorganisera ledningsgruppen genom att inte tillsätta en ny vice VD utan istället korta beslutsvägarna mellan affärsområdeschefer och VD.

Artur Aira var tidigare chef för affärsområdet Life Science inom Addtech. När affärsområdet bolagiserades, och AddLife bildades 2015, tillträde Artur Aira tjänsten som vice VD.

- Mitt uppdrag som vice VD har varit att bidra till kontinuitet och uppbyggandet av AddLife som självständigt bolag. Under resan har vi dessutom noterat AddLife på börsen och säkrat en positiv utveckling av bolaget. Jag ser att mitt uppdrag är slutfört och att det är dags för mig att anta nya utmaningar, säger Artur Aira.

- Artur Aira har varit en stor tillgång till AddLife under vår etableringsfas som nybildat bolag och börsaktör. När Artur nu väljer att gå vidare riktar vi vårt stora tack och önskar honom lycka till, säger Kristina Willgård, VD.

Stockholm den 21 augusti 2017

För ytterligare information kontakta
Kristina Willgård, VD, AddLife AB, +46 705 10 12 23, (kristina.willgard@add.life)

AddLife är en oberoende aktör inom Life Science som erbjuder högkvalitativa produkter, tjänster och rådgivning till både privat och offentlig sektor huvudsakligen i Norden. AddLife har cirka 600 anställda i ett 35-tal dotterbolag som drivs under egna varumärken. Koncernen omsätter cirka 2,0 miljarder SEK. AddLife aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.

Denna information är sådan information som AddLife AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 augusti kl. 19:30 CET.