Ändring av antalet aktier och röster i AddLife AB (publ)

Det totala antalet aktier och röster i AddLife AB (publ), org. nr. 556995-8126, (”AddLife”) har under januari, till följd av att aktierna som emitterats i AddLifes apportemission registrerats av Bolagsverket den 3 januari 2019, ökat med 480 721 B-aktier och 480 721 röster.

Per den 31 januari 2019 uppgår det totala antalet röster i bolaget till 34 203 708 röster. Det totala antalet registrerade aktier i AddLife uppgår per samma datum till 25 097 814 aktier, varav 1 011 766 A-aktier och 24 086 048 B-aktier.

Stockholm den 31 januari 2019

Kristina Willgård, VD, kristina.willgard@add.life, +46 (0)705 10 12 23
Martin Almgren, CFO, martin.almgren@add.life, +46 (0)702 28 15 45

AddLife är en oberoende aktör inom Life Science-branschen som erbjuder högkvalitativa produkter, tjänster och rådgivning till såväl privat som offentlig sektor, huvudsakligen i Norden. AddLife har cirka 900 anställda i ett 40-tal operativa dotterbolag. Koncernen omsätter idag cirka 2,5 miljarder SEK. AddLife aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Denna information är sådan information som AddLife AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 31 januari 2019 kl. 12.30 (CET).