Kommuniké från extra bolagsstämma i AddLife AB (publ)

Vid extra bolagsstämma i AddLife AB (publ), org.nr 556995-8126 (”AddLife”) den 20 december 2018 beslutades att godkänna styrelsens beslut från den 26 november 2018 att genomföra en apportemission samt en nyemission med företrädesrätt för AddLifes aktieägare.

Kristina Willgård, VD och koncernchef, informerade om bakgrunden till apportemissionen, som sker för att reglera del av köpeskillingen vid förvärvet av Biomedica Medizinprodukte GmbH (”Biomedica”), samt om bakgrunden och motiven till företrädesemissionen, som sker för att inhämta kapital för att fortsätta AddLifes tillväxtstrategi och genomföra fler strategiska förvärv.

Det antal B-aktier säljarna av aktier i Biomedica äger rätt att teckna uppgår till 480 721 st. innebärandes en ökning av aktiekapitalet om 979 246,89 SEK. Teckningskursen har fastställts till cirka 20,3 EUR. Säljarna har åtagit sig att inte sälja, överlåta, pantsätta eller på annat sätt förfoga över sina aktier i AddLife under en period om 24 månader efter genomförandet av Biomedica-förvärvet.

De fullständiga villkoren för företrädesemissionen, inklusive ökningen av aktiekapital, antal aktier som emitteras samt teckningskurs, förväntas offentliggöras senast den 23 januari 2019.  Avstämningsdagen för företrädesemissionen kommer att vara den 30 januari 2019 och teckningsperioden förväntas att löpa från och med den 1 februari 2019 till och med den 15 februari 2019.

För mer information om apport- respektive företrädesemissionen hänvisas till tidigare pressmeddelanden, vilka offentliggjordes den 26 november 2018.

Stockholm den 20 december 2018

För ytterligare information, kontakta:
Kristina Willgård, VD, kristina.willgard@add.life, +46 (0)705 10 12 23
Martin Almgren, CFO, martin.almgren@add.life, +46 (0)702 28 15 45

EJ FÖR DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, KANADA, AUSTRALIEN, JAPAN, HONGKONG, SCHWEIZ, NYA ZEELAND, SINGAPORE ELLER SYDAFRIKA ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA REGISTRERINGS- ELLER ANDRA ÅTGÄRDER UTÖVER DEM SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

AddLife är en oberoende aktör inom Life Science-branschen som erbjuder högkvalitativa produkter, tjänster och rådgivning till såväl privat som offentlig sektor, huvudsakligen i Norden. AddLife har cirka 600 anställda i ett 30-tal operativa dotterbolag. Koncernen omsätter idag cirka 2,5 miljarder SEK. AddLife aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Denna information är sådan information som AddLife AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt Nasdaqs regelverk för emittenter. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 20 december 2018 kl. 12.00 (CET).