Addnode Group bjuder in till press- och analytikerträff

STOCKHOLM, 22 april 2014 - Delårsrapporten för perioden januari - mars 2014 offentliggörs fredagen den 25 april 2014 kl. 08.30.

Med anledning av offentliggörandet av delårsrapporten bjuder Addnode Group in till press- och analytikerträff fredagen den 25 april 2014 kl. 09:30 på företagets kontor, Hudiksvallsgatan 4B, Stockholm.

Addnode Groups koncernchef Staffan Hanstorp presenterar delårsrapporten och svarar på frågor.  Efter presentationen är han och CFO Johan Andersson tillgängliga för frågor.

Anmälan görs till Lena Ottesen, tel. 08-506 66 221 eller e-mail: lena.ottesen@addnodegroup.com

För mer information kontakta:

Johan Andersson

CFO, Addnode Group AB
Tel: +46 (0)704 205 831
E-post: johan.andersson@addnodegroup.com

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar verksamhetskritiska IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder. Varje dag använder 250 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning.

Vi är 950 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Serbien, Indien och USA. 2013 uppgick nettoomsättningen till 1 444 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. Mer information om Addnode Group finns på www.addnodegroup.com.