Addnodes årsredovisning för 2011 publicerad

Addnodes årsredovisning för verksamhetsåret 2011 är nu offentlig och finns tillgänglig på www.addnode.com

Årsredovisningen kan beställas via beställningsformulär på hemsidan, via telefon 08-506 66 210 alternativt via e-mail info@addnode.com

För mer information kontakta:

Johan Andersson, Chef affärsutveckling och information, Addnode AB.
Tel: +46 704 205 831, e-mail: johan.andersson@addnode.com

Om Addnode
Addnode är en Nordisk IT-koncern. Vi erbjuder IT-lösningar inom områden som digitala modeller och ritningar, system för produktinformation, ärendehantering, kommunal och statlig förvaltning, geografisk informations- och positioneringsteknologi samt webbportaler och system för e-handel. Koncernen har 800 medarbetare i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Serbien och USA. 2011 uppgick nettoomsättningen till 1300 MSEK.

Kunderna finns inom både den privata och offentliga sektorn. Exempel på större kunder är Ericsson, Försvarsmakten, Mölnlycke Healthcare, Regeringskansliet, Rikspolisstyrelsen, Scania, Skanska, SKF, Rambøll och Sveriges Television. Addnodes B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. Mer information om Addnode finns på www.addnode.com.

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar verksamhetskritiska IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder. Varje dag använder 250 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning. Vi är 950 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Serbien, Indien och USA. 2013 uppgick nettoomsättningen till 1 444 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. Mer information om Addnode Group finns på www.addnodegroup.com.