• Addnode Group/

Inbjudan till press- och analytikerträff: Presentation av Addnode Groups bokslutskommuniké den 5 februari 2016

STOCKHOLM, 20 JANUARI, 2016 - Med anledning av offentliggörandet av Addnode Groups bokslutskommuniké, 1 januari – 31 december, 2015 bjuder bolaget in till press- och analytikerträff fredagen den 5 februari 2016 klockan 09.30 på huvudkontoret i Stockholm.

Addnode Groups bokslutskommuniké publiceras fredagen den 5 februari 2016 kl. 08.30. Samma dag bjuder bolaget in till press- och analytikerträff, där vd och koncernchef, Staffan Hanstorp, kommenterar rapporten. Efter presentationen finns möjlighet att ställa frågor till honom och Johan Andersson, CFO.

Plats: Hudiksvallsgatan 4B, Stockholm.

Tid: Den 5 februari klockan 09.30.

Vänligen anmäl deltagande till Lena Ottesen, på tel: 08-506 66 221 eller e-post: lena.ottesen@addnodegroup.com senast torsdagen den 4 februari 2016 kl. 16.00.

För mer information vänligen kontakta:
Johan Andersson, CFO och IR-ansvarig Addnode Group AB
Tel: +46 (0) 704 2058 31, e-post: johan.andersson@addnodegroup.com

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder.

Varje dag använder 500 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning. Vi är 1 150 medarbetare i Sverige, Danmark, Finland, Indien, Norge, Serbien, Slovakien, Storbritannien, Tyskland, USA och Österrike. 2014 uppgick nettoomsättningen till 1 599 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, Small cap. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.

Presentation av Addnode Groups bokslutskommuniké den 5 februari 2016