Inbjudan till press- och analytikerträff: Presentation av Addnode Groups bokslutskommuniké den 5 februari 2016

STOCKHOLM, 20 JANUARI, 2016 - Med anledning av offentliggörandet av Addnode Groups bokslutskommuniké, 1 januari – 31 december, 2015 bjuder bolaget in till press- och analytikerträff fredagen den 5 februari 2016 klockan 09.30 på huvudkontoret i Stockholm.

Addnode Groups bokslutskommuniké publiceras fredagen den 5 februari 2016 kl. 08.30. Samma dag bjuder bolaget in till press- och analytikerträff, där vd och koncernchef, Staffan Hanstorp, kommenterar rapporten. Efter presentationen finns möjlighet att ställa frågor till honom och Johan Andersson, CFO.

Plats: Hudiksvallsgatan 4B, Stockholm.

Tid: Den 5 februari klockan 09.30.

Vänligen anmäl deltagande till Lena Ottesen, på tel: 08-506 66 221 eller e-post: lena.ottesen@addnodegroup.com senast torsdagen den 4 februari 2016 kl. 16.00.

För mer information vänligen kontakta:
Johan Andersson, CFO och IR-ansvarig Addnode Group AB
Tel: +46 (0) 704 2058 31, e-post: johan.andersson@addnodegroup.com

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder.

Varje dag använder 500 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning. Vi är 1 150 medarbetare i Sverige, Danmark, Finland, Indien, Norge, Serbien, Slovakien, Storbritannien, Tyskland, USA och Österrike. 2014 uppgick nettoomsättningen till 1 599 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, Small cap. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor. Vi är 1 500 medarbetare i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Australien, Danmark, Finland, Indien, Kanada, Nederländerna, Norge, Serbien, Slovakien, Sydafrika, USA och Österrike. 2017 uppgick nettoomsättningen till 2 520 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.

Presentation av Addnode Groups bokslutskommuniké den 5 februari 2016