• Addnode Group/

Inbjudan till press- och analytikerträff: Presentation av Addnode Groups delårsrapport den 26 oktober 2017

Stockholm den 17 oktober, 2017.

Med anledning av offentliggörandet av Addnode Groups delårsrapport för tredje kvartalet 2017 bjuder bolaget in till press- och analytikerträff torsdagen den 26 oktober 2017 klockan 09.30 på huvudkontoret i Stockholm.

Addnode Groups bokslutskommuniké publiceras torsdagen den 26 oktober 2017 klockan 08.30. Samma dag bjuder bolaget in till press- och analytikerträff, där VD och koncernchef, Johan Andersson, kommenterar rapporten. Efter presentationen finns möjlighet att ställa frågor till honom och Helena Nathhorst, CFO.

Plats: Hudiksvallsgatan 4B, Stockholm
Tid: Den 26 oktober klockan 09.30

Vänligen anmäl deltagande till amanda.krantz@addnodegroup.com senast onsdagen den 25 oktober 2017 kl. 16.00.

Helena Nathhorst, CFO Addnode Group
Tel: +46 (0) 70 607 63 23, e-post: helena.nathhorst@addnodegroup.com

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor.
Vi är 1 400 medarbetare i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Australien, Danmark, Finland, Indien, Kanada, Norge, Serbien, Slovakien, Sydafrika, USA och Österrike. 2016 uppgick nettoomsättningen till 2 195 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.