Omvandling av C-aktier till B-aktier i Addnode Group AB (publ)

STOCKHOLM, 21 juli 2014

Efter beslut av styrelsen har samtliga 674 224 C-aktier i Addnode Group, vilka innehas i eget förvar av bolaget, omvandlats till B-aktier. Cirka 204 000 av de nya B-aktierna kommer att tilldelas deltagare i Addnode Groups aktiesparprogram från år 2011, och resterande cirka 470 224 B-aktier kommer att innehas av bolaget i eget förvar.

Genom omvandlingen ökar antalet B-aktier från 28 361 046 till 29 035 270. Aktiekapitalet, antalet röster och det totala antalet utestående aktier i Addnode Group är oförändrat.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Andersson, CFO och IR-ansvarig, Addnode Group
Tel: +46 704 205 831, e-mail: johan.andersson@addnodegroup.com

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder.

Varje dag använder 250 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning.

Vi är 950 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Storbritannien, USA, Indien och Serbien. 2013 uppgick nettoomsättningen till 1 444 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap.

Mer information om Addnode Group finns på www.addnodegroup.com