Valberedningen i Addnode Group föreslår ny styrelseledamot i styrelsen inför årsstämman den 7 maj

STOCKHOLM, 20 mars 2014 - Inför årsstämman den 7 maj 2014 har Addnode Groups valberedning bestått av Wilhelm Arnör (valberedningens ordförande), utsedd av Vidinova AB, Jonas Gejer, utsedd av Aretro Capital AB, Birger Gezelius, utsedd av Swedbank Robur fonder, Richard Hellekant utsedd av PSG Capital och representant för de institutionella aktieägarna samt Per Granath som representant för de mindre aktieägarna. Därutöver har styrelsens ordförande Sigrun Hjelmquist ingått i valberedningen.

Inför årsstämman den 7 maj 2014 föreslår valberedningen att styrelsen fortsatt ska bestå av sex ledamöter. Styrelseledamoten Eva Listi har avböjt omval och valberedningen föreslår därför nyval av Annika Viklund samt att omval ska ske av styrelseledamöterna Sigrun Hjelmquist, Tord Wilkne,
Dick Hasselström, Jan Andersson och Kristoffer Arwin. Valberedningen föreslår också att Sigrun Hjelmquist omväljs till styrelsens ordförande.

Annika Viklund är född 1967, har en MBA, och arbetar som
VD på Vattenfall Eldistribution AB med ansvar för Vattenfalls Elnätsverksamhet i Norden. Hon har tidigare varit anställd på IBM under 20 år på olika befattningar.

Valberedningen föreslår att arvode till styrelsen ska utgå med 340 000 kronor (oförändrat) till ordföranden och med 170 000 kronor (oförändrat) till var och en av övriga ledamöter. Arvode ska vidare utgå för arbete i revisionsutskottet med 50 000 kronor (tidigare 40 000 kronor) till utskottets ordförande och med 30 000 kronor (oförändrat) till övriga ledamöter i revisionsutskottet samt med 15 000 kronor (oförändrat) till ledamöterna i ersättningsutskottet.

Valberedningens fullständiga förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman och finnas tillgänglig på Addnode Groups hemsida.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Addnode Group AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 mars klockan 09.00.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Valberedningen: Wilhelm Arnör, valberedningens ordförande
Tel: + 46 705 630 751, e-post: wilhelm.arnor@decerno.se

Addnode Group AB: Johan Andersson, CFO och IR-ansvarig, Addnode Group AB
Tel: +46 704 205 831, e-post: johan.andersson@addnodegroup.com

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar verksamhetskritiska IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder. Varje dag använder 250 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning.

Vi är 950 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Serbien, Indien och USA. 2013 uppgick nettoomsättningen till 1 444 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. Mer information om Addnode Group finns på www.addnodegroup.com