Multicom Security och Fleetech i utökat samarbetet för bättre trafiksäkerhet och lägre bränsleförbrukning

Fleetech och Multicom Security har nytecknat ett avtal för ökade volymer av Fleetechs helhetslösning FleetControl där Multicom Mobiflex ingår. Det förlängda samarbetet ska göra det möjligt för Fleetech att expandera på den Svenska marknaden såväl som utomlands, samt att fördjupa deras samarbete med befintliga kunder.

Det svenska företaget Fleetech levererar Fleet managementsystem till transportindustrin. Företagets helhetslösning FleetControl synliggör kostnadsdrivande ineffektiviteter, förenklar kommunikation och administration, ökar trafiksäkerheten och kvalitetssäkrar känsliga transporter. Man ser nu en ökad efterfrågan av systemet vars kommunikationslänk utgörs av Multicom Mobiflex som GPRS/3G-länk vilket gör att man nu förlänger avtalet med Multicom Security med två år till med ett ordervärde på ca 1,5 miljoner SEK.

– Genom samarbetet med Multicom Security där de levererar en välbeprövad lösning och står för såväl drift som support av den tekniska plattformen för kommunikationen vet vi med säkerhet att vi kan erbjuda våra kunder en trygg och högpresterande tjänst. Därmed avlastar vi också delar av vår organisation och kan fortsätta att jobba med det som vi är bra på, säger Peter Forsberg, VD för Fleetech.

– Vi är oerhört glada att fortsätta och ytterligare intensifiera samarbetet med Fleetech. Många leverantörer av M2M-lösningar har insett fördelarna med att inkludera Multicom Mobiflex som en integrerad kommunikationsdel i ett komplett helhetserbjudande till sina kunder. Transportindustrin, som vi tillsammans med Fleetech och deras managementsystem servar, är en av många industrier och ett av tusentals användningsområden där tjänsten används, säger Anders Leideman, VD för Multicom Security.

Anders Leideman
VD, Multicom Security AB
anders.leideman@multicomsecurity.se
Peter Forsberg