Multicom Security stärker upp M2M-teamet

Multicom Security, ledande inom övervakade larm och mobila datatjänster i Skandinavien, är inne i en expansiv fas och förstärker teamet som jobbar mot M2M-marknaden. Tomas Bergqvist tillsätts som Senior Account Manager M2M för att hantera ökad efterfrågan och flera större affärer inom området.

Med start 1april kommer Tomas Bergqvist stärka upp säljorganisationen som Senior Account Manager inom affärsområdet M2M. Tomas tar med sig över 20 års erfarenhet från sälj- och affärsutveckling från telekom- och M2M-branschen, med drygt 12 år inom Telenor Group och Tele2.

– Den breda erfarenhet av att utveckla och lansera digitala tjänster mot företagsmarknaden som Tomas tar med sig är unik och vi tror våra kunder och partners kommer att ha stor glädje av Tomas, säger Johnny Olsen, Produktchef mobildata, Multicom Security AB.

Tomas var även Global Account Manager på Nokia Enterprise Solutions mot stora kunder som Volvo, Statoil och Norsk Hydro med ansvar för hela produktportföljen av mobila tjänster, hårdvara och IP-säkerhet. I botten är Tomas elektriker och arbetade under många år med automationslösningar mot verkstadsindustrin, vilket ger en djup förståelse för vilka behov som många branscher kan lösa med M2M-tjänster.

– Utöver erfarenheten inom kommunikationslösningar har Tomas även internationell bakgrund och kontaktnät som vi avser utnyttja, då mängden förfrågningar vi får från andra länder i och utanför Norden ökat kraftigt, säger Anders Leideman, Koncernchef, Multicom Security Group.

Anders Leideman
Koncernchef, Multicom Security Group
anders.leideman@multicomsecurity.se

Multicom Security är ett ledande företag inom övervakade larm och mobila datatjänster i Skandinavien. Sedan början av 1970-talet har vi hjälpt företag och organisationer att säkerställa överföring av kritisk information. Våra tjänster skyddar liv, egendom och samhällskritiska funktioner samt effektiviserar arbetsflöden. Multicom Security äger och driver Multicomnätet, ett övervakat fast larmnät. Mer information finns på multicomsecurity.se