Addtech förvärvar Dafine Engineering Oy

Tampereen Sähköpalvelu Oy (TSP) som är en del i Addtech Energy, ett affärsområde inom Addtechkoncernen, har idag tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i Dafine Engineering Oy

Dafine är ett teknikhandelsbolag som tillhandahåller utrustningar för kablagetillverkning såsom maskiner, tillbehör och testsystem.

Bolaget representerar världsledande leverantörer inom sitt produktområde och har en stark position på den Finska och Baltiska marknaden inom sitt kund- och produktsegment. Dafine kompletterar Addtechs verksamhet som bedrivs inom affärsenheten Energy Products. Bolaget har 4 anställda och omsätter cirka 2,5 MEUR.

Tillträde sker idag och förvärvet bedöms ha en marginellt positiv påverkan på Addtechs resultat per aktie under innevarande räkenskapsår.

Stockholm den 1 april 2015

Johan Sjö, VD, Addtech AB, +46 8 470 49 00