Addtech förvärvar Dovitech A/S

Addtech Components, ett affärsområde inom Addtechkoncernen, har idag tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i Dovitech A/S

Dovitech levererar induktiva speciallösningar samt elektromekaniska- och automations-komponenter. Verksamheten är främst riktad mot alternativ energi och generell OEM-industri.

Dovitech kompletterar mycket väl Addtechs befintliga verksamhet som bedrivs inom affärsområdet Addtech Components. Bolaget har 5 anställda och omsätter cirka 80 MDKK.

Tillträde beräknas ske i början av april 2017 och förvärvet bedöms ha en marginellt positiv påverkan på Addtechs resultat per aktie under nästkommande räkenskapsår.

Stockholm den 20 mars 2017

Johan Sjö, VD, Addtech AB, +46 8 470 49 00