Addtech förvärvar finskt bolag inom fiberoptik

Addtech Industrial Solutions, ett affärsområde inom Addtechkoncernen, har idag tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i ACC Systems Oy.

ACC Systems Oy är ett teknikhandelsföretag som säljer fiberoptiska nätverkskomponenter och -system till telekomoperatörer och nätverksinstallatörer på den finska marknaden. Företaget är en ledande leverantör av komponenter och systemlösningar inom fiberoptik. ACC Systems Oy kompletterar mycket väl affärsenheten MI Group, som redan idag har en stark position inom detta teknologiområde på den nordiska marknaden. ACC Systems Oy omsätter cirka 3 MEUR.

Tillträde sker den 1 Juli 2010 och förvärvet bedöms ha en marginellt positiv påverkan på Addtechs resultat per aktie under innevarande räkenskapsår.

Stockholm den 1 juli 2010

Johan Sjö, VD Addtech AB, +46 8 470 49 00