Addtech förvärvar Stig Wahlström AB

Stig Wahlström marknadsför komponenter och lösningar inom områdena elektromekanik och automation. Viktiga kundsegment är fordons- och verkstadsindustri samt värme och ventilation.

"Genom förvärvet av Stig Wahlström stärker vi vårt erbjudande till kundsegmentet specialfordon", säger Addtech Components VD Anders Dafnäs. "Bolaget kompletterar dessutom vår produktportfölj på ett utmärkt sätt."

"Efter en tid med relativt få bolagsförvärv är det mycket glädjande att vi nu kan genomföra förvärvet av Stig Wahlström. Förvärv har alltid varit en viktig del i vår tillväxtstrategi och det kommer det även fortsättningsvis att vara", framhåller Addtechs VD Roger Bergqvist.

Förvärvet förväntas ge ett positivt bidrag till vinst per aktie redan från förvärvstillfället.

Stockholm den 28 november 2003

För ytterligare information kontakta <!-- hugin-supplied --><br> Roger Bergqvist, VD Addtech AB, +46 8 470 49 04 <!-- hugin-supplied --><br> Johnny Öhman, vice VD Addtech AB, +46 8 470 49 03 <!-- hugin-supplied --><br> Anders Dafnäs, VD Addtech Components AB, +46 8 729 17 27