Addtech-koncernen förvärvar Alligator

Addtech-koncernen förvärvar Alligator Adiator AB, ingående i affärsområdet Addtech Component Systems, har tecknat avtal om förvärv av rörelsen i Alligator International Trading AB i syfte att öka koncernens tillväxt inom fordonssegmentet. Alligator är idag främst verksamt inom områdena fordonsklimat och elektronikkylning. Stora kunder är Volvo, Saab, Scania, Siemens och Ericsson. Nettoomsättningen uppgår till ca 30 MSEK. Därtill kommer provisionsaffärer om ca 300 MSEK. Med förvärvet förstärker Addtech sin nuvarande fordonssatsning. Positionen som stark fordonspartner med nischkompetens bedöms ge möjligheter att expandera affärskonceptet i Europa. Verksamheten kommer fortsatt att bedrivas i Stockholm och Sölvesborg. VD och ansvarig för satsningen blir Tommy Haglund. Solna den 3 december 2001 Addtech AB (publ) För ytterligare information kontakta Anders Dafnäs, VD Addtech Component Systems AB, +46 8 729 17 27 Tommy Haglund, VD Adiator AB, +46 8 729 17 01 Lars-Olof Strand, Styrelseordföramde Alligator AB, +46 456 150 40 Nils-Gunnar Persson, VD Alligator AB, +46 456 150 40 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00130/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00130/bit0001.pdf